پیشنهاد سردبیر

ناوشکن تمام ایرانی جماران به همراه ناو پشتیبانی رزمی بوشهر در قالب ناوگروه رزمی ۹۸ ، روزگذشته پس از چهار ماه مأموریت به کشورمان بازگشت و مورد استقبال فرماندهان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

سربلند از تأمین امنیت در چالشی‌ترین گذرگاه جهان

گفتنی است ناو گروه ۹۸ بیش از ۱۲۶ شبانه روز، مأموریت تأمین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی کشورمان در خلیج عدن و دریای سرخ را با موفقیت پشت سر گذاشته است . درحال حاضر این گذرگاه چالشی‌ترین گذرگاه آبی دنیا محسوب می‌شود. اسرائیل و آمریکا همواره در تلاش‌اند بتوانند استیلای نظامی خود در این آبراه را دیکته کنند.
در آیین استقبال از این ناوشکن معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اجرای موفقیت‌آمیز مأموریت تأمین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی کشورمان در آب‌های دوردست توسط ناوگروه ۹۸ رزمی نداجا را در راستای لبیک به فرامین فرماندهی معظم کل قوا دانست و اظهار کرد: با وجود شرایط حساس نظامی حاکم بر خلیج عدن و دریای سرخ، ناوشکن جماران با پشتیبانی ناوبندر پشتیبانی رزمی بوشهر، با قوت و قدرت تمام، از خطوط مواصلاتی کشتیرانی کشورمان و کشتی‌های تجاری و نفتکش جمهوری اسلامی ایران حراست و حفاظت کردند.
امیر دریادار بلوچ افزود: هم اکنون ناوشکن تمام ایرانی دنا با پشتیبانی ناوبندر پشتیبانی رزمی بوشهر در قالب ناوگروه ۹۹ رزمی نداجا، در حال حراست و صیانت از منافع ملی کشور عزیزمان ایران، در خلیج عدن و دریای سرخ است.
در همین حال امیردریادار دوم جلیل مقدم فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا نیز در این مراسم گفت: حضور مقتدرانه ناوگروه‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش در دریاهای دوردست و مناطقی که ممکن است تهدیدی برای امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی کشورمان وجود داشته باشد، تضمین کننده امنیت مسیر دریایی برای کشتی‌های تجاری و نفتکش ایران اسلامی و سایر کشورهای دوست است.

خبرنگار: زینب رمضانی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.